Aller au contenu
Humbert Humbert

Weezer - "Hurley"

Déchet(s) recommandé(s)

C'pas toi qui ridiculisait Can't Stop Partying?

Et Make Believe c'est pas mal plus "classic Weezer" que Raditude, à mon avis.

Je feintais de ridiculiser Can't Stop Partying. C'est un de mes highlights de Raditude (sans farce).

Make Believe a ses bons moments, mais quand je maintiens ce que je dis quand je pense à des chansons comme This Is Such A Pity, Peace, Damage In our Heart, Best Friend. La production me rebute.

C'est pas parce que le son et le style rappellent davantage du early Weezer que ça fait nécessairement de MB un bon album.

Review d'un employé d'Epitaph sur Vinyl Collective:

Honest review of the record? I thought the Green Album was a disappointment so saying "it's the best album since the Green Album" isn't really meaning much. Every Weezer album has had some great songs and some skunkers. The only potential skunker on this record is a song called "Where's My Sex?" which is potentially banal and annoying. But if you know the story that the song was written about his kid calling socks "sex" then it's a fun song and acceptable, especially if you have kids that mispronounce shit all the time. But most people won't know that.

Ruling Me, Unspoken, Run Away, and Hang On are amazing songs and the rest are all really good. It's Weezer's most solid and consistent album since Pinkerton. I don't know how I'd rate it for people who hated Maladroit, Make Believe, Red & Raditude, but it's Weezer definitely having fun and sounds more rock and way less party pop than anything else (Memories is about as party electro pop rock as the album gets). It's 14 years after what is essentially an unrepeatable album, but it sounds like they're actually having fun. In my honest employee review, I'd say Memories may be my least favorite song on the record.

Weezer prévoit faire une petite tournée prochainement où ils joueront The Blue LP et Pinkerton en entier!

C'est cool mais ça me surprendrait qu'il passe à Montréal par contre.

Update sur leur MySpace:

...A few more details are coming into focus at last regarding some upcoming Weezer releases that are *not* Hurley. On November 2 (moved from Oct 19, not sure why) both "Death To False Metal... A Collection Of Unheard Songs From The Weezer Vault" (formerly known as 'Odds And Ends') AND Pinkerton : Deluxe Edition will be released on Geffen Records. The 2 disc Pinkerton Deluxe Edition will also be available as a limited Superdeluxe edition, with an additional 3rd CD that will comprise the 3rd Volume of Rivers' "Alone" series of home demos, plus an amazing book of pictures and recollections from that era that Rivers has been putting together. More details about both these releases are coming soon.

Wow. Ça risque de coûter assez cher comme journée, ce 2 novembre.

Je feintais de ridiculiser Can't Stop Partying. C'est un de mes highlights de Raditude (sans farce).

Make Believe a ses bons moments, mais quand je maintiens ce que je dis quand je pense à des chansons comme This Is Such A Pity, Peace, Damage In our Heart, Best Friend. La production me rebute.

C'est pas parce que le son et le style rappellent davantage du early Weezer que ça fait nécessairement de MB un bon album.

Feinter de ridiculiser un truc, c'est tellement cliché.

..Death To False Metal... A Collection Of Unheard Songs From The Weezer Vault (formerly known as 'Odds And Ends') / Pinkerton Deluxe Edition update...

* Both releases are due out on November 2

* Death To False Metal will have several different exclusive bonus tracks (beyond the main album) available thru different digital and possibly international outlets. You will want to gather them all, as they all are pretty darn cool.

* including the bonus tracks, Death To False Metal's time span of material runs from 1993 to 2008, and includes tracks from the "weezer mystery year" 1998.

* Pinkerton Deluxe will be comprised of 2 discs + a thick photo and text stuffed booklet in a deluxe dual gatefold digipak, and maybe a surprise or two.

* The Super Deluxe edition of Pinkerton has been called off - instead Rivers' Pinkerton Book and Alone 3 will be released as stand alone items. Release dates on those havent been set yet, but Im for now assuming they will be around the same time as P:DE.

* a special 7" is being planned that may have a track each from Death To False Metal and Pinkerton Deluxe.

* As far as Pinkerton Deluxe goes, I would love to say "vinyl lovers rejoice!" but at this moment I can only say "vinyl lovers... keep your fingers crossed and pray".

Ce que je retiens de plus:

The Super Deluxe edition of Pinkerton has been called off - instead Rivers' Pinkerton Book and Alone 3 will be released as stand alone items. Release dates on those havent been set yet, but Im for now assuming they will be around the same time as P:DE.

J'attends Pinkerton deluxe et Death To False Metal (Odds and Ends) depuis près de deux ans. Pour Alone 3, c'est de la qualité assurée. Je suis heureux qu'il ne sorte pas via un Pinkerton superdeluxe.

Tout ça fait fait de l'ombre à Hurley. J'espère que ce dernier viendra nous surprendre.

Album complet + bonus tracks: http://www.mediafire.com/?5bx2668kxx4r6kk

200px-Weezer-hurley-final.png

Weezer - "Hurley"

01. Memories

02. Ruling Me

03. Trainwrecks

04. Unspoken

05. Where's My Sex?

06. Run Away

07. Hang On

08. Smart Girls

09. Brave New World

10. Time Flies

Bonus tracks:

11. All My Friends Are Insects

12. Viva la Vida (Coldplay cover)

13. I Want To Be Something

14. Represent (Rocked Out Mix)

Mes picks: Unspoken, Where's My Sex? (à part le bridge beurk à la Green Day), Run Away, Time Flies. L'album est pas mal pop, mais c'est la direction dans laquelle Weezer verse de plus en plus. Très accrocheur, mais parfois un peu quétaine. Dans les bonus tracks I Want To Be Something est bonne, le reste booof... Overall l'album est bien, meilleur que le dernier, mais pas excellent. Ça se laisse écouter.

J'adore le Hurley, je trouve que c'est le meilleur album de Weezer depuis Pinkerton, par contre il manque de gros singles (j'adore Memories par contre). Sinon, Time Flies est écoeurante, mais dans la version du link mediafire qui a été posté le son est glitchy dans cette chanson, y'a pas une version plus clean qui a été leaké sur le net?

Dans les best tracks Humbert Humbert à mentionné, je rajouterais Brave New World. Cette chanson est rempli d'énergie.

Bon bin la fameuse tournée BlueAlbum/Pinkerton a vraiment lieu... mais elle est évidemment courte et n'aura qu'a LA et Frisco.

11-26 Los Angeles, CA - Gibson Amphitheatre (Memories Tour)

11-27 Los Angeles, CA - Gibson Amphitheatre (Memories Tour)

11-29 San Francisco, CA - Nob Hill Masonic Center (Memories Tour)

11-30 San Francisco, CA - Nob Hill Masonic Center (Memories Tour)

Des fois j'aimerais ça vivre dans ce coin là.

Bon bin la fameuse tournée BlueAlbum/Pinkerton a vraiment lieu... mais elle est évidemment courte et n'aura qu'a LA et Frisco.11-26 Los Angeles, CA - Gibson Amphitheatre (Memories Tour)11-27 Los Angeles, CA - Gibson Amphitheatre (Memories Tour)11-29 San Francisco, CA - Nob Hill Masonic Center (Memories Tour)11-30 San Francisco, CA - Nob Hill Masonic Center (Memories Tour)Des fois j'aimerais ça vivre dans ce coin là.

Un déchet à ajouter?

Publiez tout de suite et complétez l'inscription plus tard. Si vous êtes déjà l'un des nôtres, connectez-vous pour publier sous votre compte.
Note: Votre message devra être approuvé par un modérateur. Patience.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Chargement

• Créer...