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Tayeul

The Legend of Zelda

Déchet(s) recommandé(s)

97% à Twilight Princess, lol.

J'ai jamais vu un jeu aussi... aussi... pas prenant. Je veux dire, il est intéressant, ben le fun mais pas assez pour que je passe plusieurs heures dessus non-stop. Ca doit faire 3 ans que j'ai le jeu et je l'ai toujours pas fini... boring =/ ... Quand j'ai un gros trip, je fais un donjon de plus ou je cherche des quarts de coeurs ou des items. Quand j'ai fini, je lâche... et je joue pu pendant des semaines/mois, heh.

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Un deuxième score a été dévoilé, cette fois ci provenant du magazine Edge. La publication a accordé une note parfaite de 10.

A triumph.

"How apt that this ultimate tale of hero-making should see Nintendo’s hardware become the console it was always meant to be."

As the series celebrates its 25th anniversary, we've awarded its latest inception a score of 10. Read our review here in full on October 25, the day our December 2011 issue goes on sale.

e234_small.jpg

Ça augure bien. :)

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Damn, je voulais me garder la surprise de l'instrument. =(

97% à Twilight Princess, lol.

J'ai jamais vu un jeu aussi... aussi... pas prenant. Je veux dire, il est intéressant, ben le fun mais pas assez pour que je passe plusieurs heures dessus non-stop. Ca doit faire 3 ans que j'ai le jeu et je l'ai toujours pas fini... boring =/ ... Quand j'ai un gros trip, je fais un donjon de plus ou je cherche des quarts de coeurs ou des items. Quand j'ai fini, je lâche... et je joue pu pendant des semaines/mois, heh.

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(modifié)

Awwww yeah, toujours aimer les harpes!

Sa risque d'être assez awesome... Le jeu va réussir a me faire dépoussièré ma Wii!

Modifié par Akoji

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Pas de note ou je suis aveugle?

Y'a un 10 entre crochet à la fin du texte (troisième page).

D'après la critique, le seul point faible provient du système d'updrage qui fait "Monster Hunter Lite" et qui rend le jeu plus facile ("an adventure balanced for the base items. Odds don’t need swinging in Link’s favour; they’re just right."). Sinon, il est répété plusieurs fois dans le texte que le jeu s'éloigne significativement du moule de OoT (c'était le point faible de Twilight Princess à mon avis, beaucoup de déjà vu). C'est à ça que je m'attendais et que j'espérais.

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This review summary of a GamePro Germany review might offer up some of the biggest spoilers on Skyward Sword yet. I'm definitely placing this content after the jump. You've been warned!

- Skyward Sword taking place before Ocarina of Time is confirmed late in the game

- Link wakes up after hearing a strange voice say,"The time has come for you, the chosen one. Awaken!"

- the receiving of the Skyward Sword is mimicked exactly through the player's movements

- Skyloft and the Earth Realm are separated through a holy seal that you and your loftwing can't break

- the goddess creates a portal, a green glowing pillar of light to link the two worlds

- the first place you travel to below the clouds is the Seal Grove

- Link can carry a back-up shield incase one breaks

- Link also keeps an item stash in Skyloft

- The blacksmith will repair your shield for 10 rupees

- in this German review, locations like the Cave Sanctuary and Vulcan Temple are mentioned, but these may just be different names for temples we know of

- the beetle can be upgraded with a grappling arm that allows you to use the "Thorn plant" (bomb)

- you can drop thorn plant bombs onto enemies or into cups to activate mechinisms

- Earth Realm is divided into three main parts

- these are not connected areas, but separate parts of the map

- visit Bamboo Island to break the record in bamboo slashing

- deliver hot soup to a swordmaster in a race against the clock

- travel across the whole world looking for "Jewels of Compassion" (crystallized human gratitude) to help a demon with his transformation into a human

- after about 15 hours, all three areas should be cleared

- That's when the plot takes a serious twist that isn't revealed

- second half of the game has you looking for three "Divine Flames" to forge your sword

- explore a second, previously unreachable area in each of the three main areas, thanks to the harp

- this also gives you access to a test in each of the areas

- sneak through a location like in Phantom Hourglass

- collect tears in the soul jar

- complete the test to grab a scale of the water dragon, whichgives you access to the new part of the area

- this allows you to visit Lake Floria in the Faron Woods

- these tests mean retracting steps through several dungeons

- the divine water dragon Faron will give you access to the 4th temple if you give him a bottle of holy water first

- this involves another trip to the Skyview Temple, where different puzzles and new enemies are waiting for you

- dialog options don't seem to really change what happens in the story

- spot pedestrians in Skyloft or the creatures of the Earth Realm (like the wood dwellers known as the Kikwi) that have information relevant to the plot by the thought bubbles over their heads

- the Tower of Light at Skyloft lets you view the whole town

- the reviewer finished up in about 40 hours

Graphics: 8/10

+ quirky, fitting comic style

+ impressive cutscenes

- flickering edges

- textures with few details

Sound: 9/10

+ offers everything from melancholic melodies to powerful sounds

+ familiar Zelda jingles

- samples instead of voice acting

Pros & Cons:

+ epic story

+ a lot of successful changes

+ userfriendly menus

+ brilliant controls

+ typical Zelda flair

+ huge areas

- no overworld map

- outdated technics

Summary:

Unique Zelda-Magic! Link's skybound adventure is a more than dignified good-bye present for the Nintendo Wii

Source

La map.

SS_Fullmap.png

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(modifié)

Je ne sais pas combien de temps ça va rester en ligne, il s'agit des 5 premières minutes, il ne se passe pas grand chose mais en 5 minutes l'ambiance est vraiment excellente.

Le fait que la musique soit orchestral est crissement un gros plus et en plus Zelda chante.

Modifié par The Eternal

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De nouveaux artworks sont apparus et un en particulier a attiré mon attention.

zelda_skyward_sword_art-33-e1320285514930.jpg

Il pourrait très bien s'agir du boss final.

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Si c'est le cas j'aime pas, surtout si c'est Ganon

... quoi que sa cicatrice sur le front pourai avoir un lien avec Wind Waker...

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(modifié)

Je ne vois pas en quoi ça serait Ganon, Aonuma avait clairement dit en interview qu'il n'y serait pas étant donné que le jeu se passe des centaines d'années avant Ocarina Of Time. Plusieurs théorisent (sans parler des rumeurs et des videos qui vont en ce sens) que Skyward Sword continuerait de développer l'histoire des Dark Interlopers introduit dans Twilight Princess.

Pis pour le gros boss, je crois qu'il s'agit de la forme finale de The Imprisoned qu'on rencontre au début du jeu.

zelda_skyward_sword_art-29-e1320285602350.jpg

Modifié par The Eternal

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