Aller au contenu

Grand Theft Auto V


Déchet(s) recommandé(s)

Sauf que cette rumeur date d'avant le E3..

Là, sur le web, ce texte vient de sortir:

“Heathrow’s off at the next exit.”

“I should have bought my sat nav.”

“Why didn’t you?”

“This morning wasn’t so good.”

“I suppose it isn’t easy leaving them for trips.”

“Yes. Look.”

“What?”

“It was more than that. And this isn’t a trip, as such. Thanks for coming to help with the car.”

“It’s nothing. What the fuck is wrong with you?”

“Don’t, alright? Not now.”

“Sorry. What’s up?”

“I told her.”

“Told her what?”

“I told her I’m gay.”

[pause]

“What?”

“I told her I’m gay.”

“What?”

“I thought this is what you wanted.”

“Jesus. Well, yes. But. Fuck. Turn off here.”

“Yes.”

“Are you sure you’re gay?”

“The ‘bumming men’ gave it away, I think. Well, ‘bumming man’.”

“Really?”

“There was never anyone else.”

“Oh my God. What about the kids?”

“I don’t know. I’m dying. I just had to tell her and go.”

“I. I.”

“This isn’t about you. I mean, it is, but I had to do it. Pass me a cigarette, will you.”

“Yes. Here.”

[zippo]

“Thanks.”

“Look, I have to say this. Hang on: where the fuck are you going?”

“America. I’ll be back in about a month. I’m sorry. I know this isn’t ideal. I’m very glad you could come with me today.”

“There’s still an us?”

“Yes, of course.”

“OK. Look, I’m so sorry. About the funeral. And the other times. I’ll really try to lay off it from now on. I think I was hitting it so hard because of the situation between the two of us. I’ve been seriously fucked up by the whole thing.”

“I know. And I’m sorry too. I. I’m not normally such a cunt. I’ve been horrible to my wife. And to you.”

“Here.”

“Yes.”

“What did she say?”

“She said she knew something was going on, but when I told her it was a man she was stunned.”

[window, flicking sound]

“I know this sounds awful, but I’m extremely happy.”

“I know you are.”

“There’s a space there.”

[seatbelts and doors slamming. suitcase and boot. remote key lock. break in recording. static for approximately 11 minutes]

“OK. I’m going to check in.”

“Don’t.”

“I have to. I’m going.”

“No, I don’t mean that. I. Oh God. I.”

“What?”

“I love you.”

[pause. muffled tannoy]

“I love you too.”

[crying, a crushing sound]

“OK. I really am going.”

“OK. Please call me.”

“I will.”

[pause]

“Wait.”

“Yes?”

“What about that story you mentioned?”

“[laughs] You’re shocking.”

“Man’s got to live.”

“This is a big one. And they’re about to close your gate.”

“No problem. We’re in an airport. It’s full of planes.”

“It’s GTA V.”

“About time.”

“It’s not easy.”

“I know. Did you get the setting?”

“Yeah, I did.”

“And?”

“It’s set in Hollywood.”

“OK.”

[pause]

“Really?”

“That’s what I’ve been told.”

“Seems small.”

“Yeah, well. I didn’t make it.”

“Who?”

“Come on.”

“You asked Rockstar?”

“No comment.”

“Right.”

“They’re going to announce it soon.”

“When?”

“I don’t know. I think it’s going to be at the Max Payne 3 event. ‘Soon’ is all that was said. I doubt GI’s canvassing opinion on location for fun.”

“I saw that, yeah.”

“That’s it.”

“OK. I appreciate it.”

“No sweat. I’ve got another good one for you. Maybe that’ll help make your mind up about coming back from the US.”

“No doubt.”

[pause]

“Bye.”

“Bye.”

Ça me fait pensé à l'histoire qu'un usager avait posté sur GTAForums...

La personne racontait que son oncle avait vu une camionnette avec des hommes louches faire du repérage à New York, puis son oncle avait regardé dans camionnette par la fenêtre et avait vu le logo de GTA IV.

Les gens du forum l'ont pas cru et disaient que cette personne inventait pour avoir de l'attention..

Plus tard, il était revenu dire que son oncle et lui était poursuivit par des gens et il disait plein d'informations à propos de sa mésaventure.

Là les gens on clairement commencé à dire que c'était un gros troll...

Sauf que le plus bizarre, c'était qu'à cet époque on avait pas vu le premier trailer de GTA IV.

Quand le premier trailer de GTA IV a sortie sur le web, le gens du forum ont été frappé par les éléments décris dans l'histoire du gars et les éléments du vidéo (l'histoire à New York = Liberty City, le gars parlait aussi d'une voiture bleu comme dans le trailer).

Rockstar Game aime souvent leaker leurs propres informations sur des jeux par des moyens farfelus...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai l'impression que c'est un peu tôt le avant la fin de 2010. Mais si c'est vrai, tant mieux!

Oh, et on ne devrait pas se fier sur ces rumeurs... Elles ne veulent tellement rien dire.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Mais c'est vrai qu'il serait cool que même si le moteur reste le même, il y aille de petits ajouts qui contribueraient à garder le joueur captivé au fur et à mesure que le jeu avance. J'ai terminé GTA III, Vice City et San Andreas, mais dans le IV je n'ai pas ressenti le même feeling qu'auparavant. Bien entendu, c'était pratiquement pareil : des personnages ultra caricaturés, une histoire assez humoristique (et plus développée, même), des missions qui reviennent plus ou moins au même, des clins d'oeils ici et là... mais il manquait effectivement des caractéristiques qui se trouvaient dans San Andreas qui aurait été plutôt facile d'intégrer au IV. J'aimais ça, moi, avoir le choix de plein de vêtements dans plusieurs boutiques, modifier des voitures, débloquer des skills pour les armes ou pour les véhicules... tout à fait inutile pour la plupart, mais pas tout à fait superflu selon moi.

  • J'aime! 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'aimerais qu'ils laissent de côté le réalisme du IV et qu'on revienne aux origines pour avoir un jeu plus comme San Andreas. On se sent tout pogné quand on joue au IV.

Modifié par MrKill
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pis moi, j'ai lu quelque part sur la-coche que le prochain GTA se déroulerait dans une ville futuriste rappelant le Los Angeles de Blade Runner.

Source : non crédible.

J'aimerais qu'ils laissent de côté le réalisme du IV et qu'on revienne aux origines pour avoir un jeu plus comme San Andreas. On se sent tout pogné quand on joue au IV.

RedDeadRedemption.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Veuillez vous connecter pour commenter

Vous pourrez laisser un commentaire après vous êtes connecté.



Je veux revenir!
 Partager

×
×
  • Créer...