Aller au contenu

Elder Scrolls V: Skyrim


Caßz
 Partager

Déchet(s) recommandé(s)

Pareillement, je ne peux m'empêcher de réécouter la musique.

Je crois qu'ils vont laisser la possibilité de créer des mods pour ce jeu là aussi. C'est en quelque-sorte ce qui leur permet de s'améliorer et d'ajouter de nouvelles choses d'un jeu à un autre.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hey est ce que je pourrais savoir qu'est ce qui vous fais tous tripper autant sur ste jeu là et en gros c'est quoi... À ce que je vois et à vous voir aller comme des fans, ça l'air d'un de ces rpg dont tu ne peux pas passer à côté mais bon je connais pas ça, j'ai jamais jouer à oblivion, le trailer et le jeu ont l'air sick et puis bah j'aimerais en savoir un peu plus! Thanks.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hey est ce que je pourrais savoir qu'est ce qui vous fais tous tripper autant sur ste jeu là et en gros c'est quoi... À ce que je vois et à vous voir aller comme des fans, ça l'air d'un de ces rpg dont tu ne peux pas passer à côté mais bon je connais pas ça, j'ai jamais jouer à oblivion, le trailer et le jeu ont l'air sick et puis bah j'aimerais en savoir un peu plus! Thanks.

En somme, tu te crées un personnage et tu te promènes dans un monde gigantesque où tu accomplis des quêtes et augmente tes pouvoirs. Tu peux aller aussi loin que l'horizon le permet, jusqu'à une certaine limite ; l'exploration est donc un facteur crucial des Elder Scrolls, donc il faut aimer prendre le temps d'observer, fouiller, lire, etc.

La beauté du jeu est semblable à ce qui fait le charme dans la série Grand Theft Auto : le facteur d'imprévisibilité. Accomplir une quête dans un RPG normal, tu passes d'un point A à un point B sans trop de surprises, même si parfois tu devras faire un détour. Dans Oblivion, par exemple, tu peux partir en quête de pierres précieuses et tomber sur un duel entre deux personnages non-joueurs (NPCs), puis décider d'intervenir ou non.

Dans mon cas, je me souviens avoir été pourchassé par un loup dans les montagnes, et j'avais sauté à un endroit difficile d'accès pour lui et en tentant de me rejoindre, il est tombé jusqu'à sa mort en dégringolant. Tu joues donc pour faire cheminer l'histoire, mais surtout pour tout ce qui se passe à côté. Toujours dans Oblivion, je me souviens avoir passé 40 heures à explorer les pâturages sans jamais me rendre dans LA plus grande ville de toutes, au centre de Cyrodiil. Plusieurs façons de jouer, c'est ce qui rend cette série aussi captivante, riche, surprenante.

Dans Skyrim, les quêtes vont supposément s'adapter selon le style de jeu abordé. Après les promesses du Radiant A.I. dans Oblivion, j'ai un gros doute là-dessus, mais Bethesda a appris beaucoup depuis 2006 et le prochain volet devrait botter plusieurs culs...de dragons!

  • J'aime! 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois plus tard...

Plusieurs nouvelles infos depuis février. J'vais faire un copy & paste pour simplifier le tout.

UPDATE 1: IGN has a new article up, as well.

- Attributes are gone.

- Athletics and Acrobatics are gone, as well.

- Riverwood is "a quiet, hillside town filled with people going about their daytime routines nestled between misty mountain ranges. Some villagers chop wood in grassy clearings, some work in blacksmith shops and saw logs in half, some tend dusty item shops lit by flickering candles set in hollowed horns, while others wander the streets and talk."

- The persuasion mini-game is gone, too.

- Draugrs (Nord Zombies) can use Dragon Shouts against you.

- Dragons can talk, both in their own language and in English.

- There's a "quick menu" that briefly pauses the game and allows you to select a weapon/magic loadout.

UPDATE 2: VG24/7 has an article up, too.

- A quest in Riverwood involves Lucan, a shop owner who recently suffered a break-in at his store. He recruits the player to retrieve a stolen golden dragon claw, which is located in Bleak Falls Barrow. He gives the player a brief route description, and then his sister shows you the way out of town.

- Dragon fights are unscripted.

- Characters can get stuck in spiderwebs if they're not careful. (This may or may not be entirely quest-dependant, though.)

UPDATE 3: Joystiq has an article up.

- There's fish in the rivers, which sometimes "jump their way upstream".

- Dovahkiin can pick flowers.

- "Dovahkiin actually looks as if he is firmly planted onto the earth."

- The game map is actually an in-game POV high above the gameworld.

UPDATE 4: Eurogamer's article has some more info (Thanks, GarthVaderUK):

- Puzzles will involve levers, switches, all kinds of traps, and even tiny visual hints left on objects which you can examine in your inventory.

- Running water will often be used as a visual indicator of the way to a dungeon exit.

- "There's a new conversation system in Skyrim. You still listen to someone and then choose options from a list, but the selections are nicely arranged and you can look around the shop while you listen, rather than staring intently into each other's eyes in the tunnel-vision fashion of Fallout. (There's no persuasion wheel, although a speech skill remains.)"

- There's bats.

- "We also learn there is no set level cap, but levelling is faster in Skyrim than in either Oblivion or Fallout 3, so you accumulate more perks. (Don't worry though, you won't max out too quickly.) A new take on the skill system means that every skill effects your levelling, which Howard says will encourage you to use a broader range of them - although the slick interface already does a neat job of that."

UPDATE 5: IGN has a video interview with Todd Howard up, as well. He talks about the dragons, and the role they play in the game.

UPDATE 6: GamePro has an article up, too.

UPDATE 7: RockPaperShotgun has 20 reasons to be excited about Skyrim. Are you?

UPDATE 8: Clarification on the removal of Attributes and the Level Cap, straight from the Mouth of Bethesda itself:

Originally Posted by Pete Hines:

Clarifications on#Skyrim. There is no hard level cap. Effect of Attributes have been folded into skill perks and Magicka, Health, Stamina.

And as for why they've been removed, here's what Todd Howard has to say:

Originally Posted by Todd Howard:

We stripped the attributes to the core health, magicka, and stamina. Before you tell me, 'you took away Intelligence!' I would say, 'but why are you raising Intelligence? Probably to raise your magicka, right?' It was just a trickle-down effect. So now, instead of raising attributes to raise other attributes, you focus purely on the core three you were raising anyway.

UPDATE 9: Bit-Tech has something interesting to say about the dragons:

Originally Posted by Bit-Tech:

Though recognisably dragons, these beasts are weirdly long-limbed and impressively heavy compared to games' usual take on them. When the beast's vast bulk is finally brought to earth by a barrage of spells and arrows, it hits the ground hard then skids a good 100 feet like a crashing plane. Even then, it gets back to its feet and continues to fight from the ground, dragging itself along on its hole-pocked wings like a bus-sized bat. These creatures don't die easy.

UPDATE 10: The Bethesda Blog has a list of some of the articles we've missed.

- Destructoid talks about fish, sunsets and devouring souls.

- Computer and Videogames calls Skyrim "the most beautiful game of the generation"

- The Escapist sums it up by saying "holy shit".

- VideoGamer compares Skyrim's dragons to the dinosaurs of "Jurassic Park"

- If you can brave the pop-ups, GamesRadar has an interesting article as well.

- G4 simply says: "This is Skyrim."

UPDATE 11: Skyrim mods for consoles? Bethesda wants to make it happen.

UPDATE 12: "Howard confirmed that besides higher quality textures and bigger resolutions, the PC version of Skyrim basically "looks the same" as the two console iterations."

  • J'aime! 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois plus tard...
(modifié)

Une nouvelle batch d'infos!!

* * * * * * *

Dragons:

If injured enough, they can't fly

randomly appear

battles are unscripted

Dual weilding:

Weapon and Shield, Weapon and Torch (Yes, Torch as a weapon), Weapon and Weapon, Spell and Weapon, Spell and Spell, Two Handed Weapon

Random Quests:

Were inspired by Fallout 3's random encounters

Didn't like how fake some quests in Oblivion felt, Bethesda wants to make it feel mor real with these

Crafting:

13 different types of ore

Dialogue:

60,000 line of recorded dialogue, more voice actors

The Game World:

Each city has a unique economy, which the player can sabatoge

Guards no longer as powerful as they could end up being as Oblivion

9 seperate bounties, one for each hold, wanted criminal in one place; "Who's that" in another.

Traveling:

Horses - More detailed then Oblivion, actually handle like horses

Fast Travel - Oblivion and Morrowind style

Skills:

Hand to Hand has been removed

Factions:

Three confirmed so far: Thieves' Guild, College of Winterhold (Mage) and Compainions (Warrior), their storylines are no longer unaware of other events in the world.

* * * * * * *

This is gonna be... legend... wait for it.... you know the rest. Fuck j'ai tellement hâte. J'ai vraiment hâte de constater les améliorations, si tout ce qui est décrit est tenu et réussi, ça va être un jeu tellement complet et définitivement un des goty 2011..

Modifié par Teapot
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'aimerais bien qu'ils augmenteront le nombre de voix.

J'étais écoeuré d'entendre les deux mêmes osti de tarlets faire toutes les voix.

Entièrement d'accord avec toi sur ce point. Toujours entendre les mêmes voix diminue l'individualité des personnages.

Personnellement, j'aimerais que le jeu s'inspire de Red Dead Redemption coté graphiques, diversité des voix et réalisme des personnages, tout en gardant la profondeur d'Oblivion. Une collaboration Bethesda/Rockstar serait, à mon avis, des plus parfaite!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour ceux qui ont déjà joué à Oblivion sur console, comment était les contrôles et la jouabilité par rapport à la version PC?

J'ai bien peur que mon ordinateur ne soit pas assez puissant pour faire tourner convenablement Skyrim; je devrai donc me tourner ver mon PS3.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour ceux qui ont déjà joué à Oblivion sur console, comment était les contrôles et la jouabilité par rapport à la version PC?

J'ai bien peur que mon ordinateur ne soit pas assez puissant pour faire tourner convenablement Skyrim; je devrai donc me tourner ver mon PS3.

Sérieusement j'ai jouer sur xbox 360 et ps3 et j'ai adorer l'expérience, la prise en main était très bonne. Malheureusement j'ai pas essayer sur pc donc je pourrais pas te dire quelles versions étaient mieux!

  • J'aime! 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour ceux qui ont déjà joué à Oblivion sur console, comment était les contrôles et la jouabilité par rapport à la version PC?

J'ai bien peur que mon ordinateur ne soit pas assez puissant pour faire tourner convenablement Skyrim; je devrai donc me tourner ver mon PS3.

Ça se contrôlle plutôt bien, Oblivion était très bien mappé sur la manette. Tu organise ton D-pad comme tu veux alors ça devient aussi instinctif qu'avec un clavier.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Veuillez vous connecter pour commenter

Vous pourrez laisser un commentaire après vous êtes connecté.



Je veux revenir!
 Partager

×
×
  • Créer...